NIEUWSBRIEVEN


Als ondernemer ben je voortdurend op zoek naar nieuwe klanten. Daar investeer je tijd en geld in. Maar wat doe je met je bestaande klanten en relaties? Hoe zorg je dat je bij hen in beeld blijft? Deze klanten kennen jou al en hebben vertrouwen in je. Vervolgopdrachten bij bestaande klanten zijn een relatief makkelijke manier om je omzet te laten groeien.

Gestructureerde aanpak werkt
Met een regelmatige nieuwsbrief blijf je in contact met bestaande klanten en prospects. Je bouwt op een gestructureerde manier aan je imago en bekendheid. ‘Gestructureerd’ is hierbij het toverwoord. Nieuwsbrieven werken gegarandeerd mits je het planmatig aanpakt. Met een duidelijk doel en een overdachte aanpak. Door de inhoud goed af te stemmen op de behoefte van jouw doelgroep, relevante inhoud en aanbiedingen te geven, consequent vol te houden en de informatie uit de statistieken te benutten. Je kunt het zelf doen. Veel ondernemers vinden het echter lastig om vol te houden. Bovendien is een goede nieuwsbrief maken een vak, daarom is uitbesteden vaak verstandiger. Met een abonnement neem ik alle zorgen en rompslomp uit handen. Zo werkt het:

Werkwijze

  • Redactieformule
    In de redactieformule leggen we de uitgangspunten vast. We beantwoorden hierin de volgende vragen: Wat zijn de kenmerken van de doelgroep? Welke interesses heeft jouw doelgroep? Welke informatie is voor hen waardevol? Wellicht moet je doelgroepen splitsen in meerdere segmenten? Hoe zorgen we dat de USP’s van jouw bedrijf optimaal over het voetlicht komen?
  • Opstellen template
    Op basis van de huisstijl van je bedrijf, maak ik een template op maat waarin het logo en huisstijlkleuren terugkomen. Ook het aantal en de positie van de afbeeldingen leggen we daarin vast.
  • Contentplanning
    Vervolgens stellen we een contentplanning op. Een jaarplanning met verschijningsdata en globale invulling van onderwerpen. Denk aan seizoensgebonden thema’s, het uitkomen van een nieuwe productlijn, acties rond feestdagen, vaste rubrieken, etc. Niet alles is vooruit te plannen en dat hoeft ook niet, een beetje ruimte voor actualiteit is prettig maar tegelijkertijd geeft het wel structuur en houvast. Ik zorg bewaak de planning.
  • Aanleveren adressen
    Bij de start van het traject lever je een adressenbestand aan dat ik invoer in het systeem. Vervolgens verwerk ik daarin maandelijks de mutaties (verwijderen van adressen die niet meer kloppen). Onderaan de nieuwsbrief staat een optie om je uit te schrijven (dit is verplicht).
  • Schrijven, opmaken en verzenden
    Een paar dagen voor verzenddatum schrijf ik de artikelen, selecteer beelden en zorg voor de opmaak van de nieuwsbrief. Je krijgt een testversie ter beoordeling en als e.e.a. definitief is, zorg ik voor de verzending. Behalve het leveren van de input voor de artikelen en het beoordelen van het concept, heb je er dus geen omkijken naar.
  • Rapportage
    Van elke nieuwsbrief ontvang je een rapportage waaruit blijkt welke artikelen het best zijn gelezen. Deze resultaten nemen we mee bij het samenstellen van de daaropvolgende nieuwsbrieven en op die manier zorgen we ervoor dat de inhoud steeds beter aansluit bij de wensen van jouw klanten.
Meer weten?

Bekijk een voorbeeld

Naar portfolio

Heb je interesse? Neem contact op!


Handig zo'n abonnement! Ans neemt alles uit handen en ik ben regelmatig in beeld bij mijn opdrachtgevers.
Priscilla Deltrap
Deltrap Ernst Wonen

Meiborg Tekst en Advies
Pioenweg 19
2565 AZ Den Haag
06-51507704
ans@meiborgtekst.nl

KvK 60022116
BTW NL128531782B05
IBAN NL97 INGB 0009 5983 64

Social

Lid van